سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اوقات شرعی
دانش را احراز نکند، مگر کسی که درس خود را ادامه دهد . [امام علی علیه السلام]
امروز: دوشنبه 103 تیر 11
صفحات
نمایشگر که " مانیتور " نیز نامیده می شوند ، متداولترین دستگاه خروجی
در کامپیوترهای شخصی محسوب می گردند. اغلب صفحات نمایشگر از
CRT)Cathod ray tube) استفاده می
نمایند . کامپیوترهای Laptops و سایر
دستگاه های محاسباتی قابل حمل ، از LCD Liquid Crystal display و یا
LED)Light-emiting diode) 
استفاده می نمایند. استفاده از مانیتورهای LCD
با توجه به مزایای عمده آنان نظیر : مصرف انرژی پایین بتدریج جایگزین
مانیتورهای CRT می گردند. زمانیکه قصد تهیه یک مانیتور را
داشته باشیم ، پارامترهای متفاوتی را می بایست بررسی نمود : 
  • تکنولوژی  نمایش  (
    CRT  و یا LCT
    و یا  ... )

  • تکنولوژی کابل (
    VGA و DVI دو مدل
    رایج می باشند )

  • محدوده قابل مشاهده ( معمولا"
    قطر صفحه نمایشگر است )

  • حداکثر میزان وضوح تصویر
    (Resolution)

  • Dot Pitch

  • Refresh
    rate

  • Color depth

  • میزان برق مصرفی

  • ادامه مطلب...
     نوشته شده توسط وحید قویدل در دوشنبه 86/10/17 و ساعت 8:8 عصر | نظرات دیگران()
رسانه
های ذخیره سازی یکی از بخش های مهم در  کامپیوتر بوده که دارای
جایگاهی اساسی به منظور ذخیره سازی اطلاعات می باشند. اهمیت
موضوع فوق به  نوع استفاده از کامپیوتر بستگی نداشته و
همواره رسانه های  ذخیره سازی اطلاعات ، دارای جایگاه خاص خود در
کامپیوتر بوده و خواهند بود. در اغلب کامپیوترهای شخصی از یکی از
دستگاه های ذخیره سازی اطلاعات زیر استفاده می گردد.( معمولا" در یک
سیستم بیش از یک مورد استفاده گردد )

معمولا" هر یک از دستگاه های
فوق از طریق یک واسط ( اینترفیس ) با نا م  IDE )  Integrated Drive
Electronics)
به کامپیوتر متصل می گردند.اینترفیس 
IDE یک روش استاندارد برای اتصال ( ارتباط)
یک دستگاه ذخیره سازی به کامپیوتر است .شکل زیر
هارد را بمراه برد
کنترلی مربوطه در کنار یکدیکر نشان می دهد.

ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط وحید قویدل در چهارشنبه 86/10/5 و ساعت 11:36 عصر | نظرات دیگران()
اغلب مردم زمانیکه
با واژه "
تکنولوژی " برخورد می نمایند ، بی اختیار "کامپیوتر" برای آنها تداعی می گردد.
امروزه  از کامپیوتر در موارد متعددی  استفاده می گردد .
برخی از تجهیزات موجود در منازل ، دارای  نوع خاصی 
از " ریزپردازنده" می باشند. حتی اتومبیل های جدید نیز دارای
نوعی  کامپیوتر خاص می باشند. کامپیوترهای شخصی ، اولین تصویر از انواع کامپیوترهائی
است که  در ذهن هر شخص نقش پیدا می کند. بدون شک مطرح شدن این نوع
از کامپیوترها در سطح جهان، باعث ترویج و استفاده عمومی کامپیوتر در عرصه
های متفاوت شده است .

کامپیوتر شخصی وسیله ای "همه
منظوره
" بوده که توان عملیاتی
خود را مدیون یک ریزپردازنده است. این نوع از کا مپیوترها دارای بخش های
متعددی نظیر : حافظه ،
هارد دیسک، مودم  و... بوده که حضور آنها در کنار
یکدیگر به منظور انجام عملیات مورد نظر است . علت استفاده از واژه " همه
منظوره " بدین دلیل است که  می توان بکمک این نوع از کامپیوترها
عملیات متفاوتی ( تایپ یک نامه ، ارسال یک نامه الکترونیکی،  طراحی
و نقشه کشی و ...) را انجام داد .

ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط وحید قویدل در چهارشنبه 86/10/5 و ساعت 11:34 عصر | نظرات دیگران()
صفحه
نمایشگردر کامپیوتر مسئول نمایش اطلاعات است . در زمان مطالعه یک مقاله،
صفحه نمایشگر، اطلاعات را دو بعدی ( طول و عرض) نمایش خواهد داد.
زمانیکه با استفاده از کامپیوتر یک فیلم را تماشا کرده و یا یک بازی
کامپیوتری خاص را انجام می دهیم ، صفحه نمایشگر اطلاعات را در یک پنجره
سه بعدی نمایش می دهد. دنیای سه بعدی که آن را از پشت کامپیوتر نگاه می
کنیم ، تصویری واقعی از دنیائی است که در آن زندگی می کنیم و شاید همین
موضوع باعث جذابیت بیش از اندازه دنیای سه بعدی در کامپیوتر باشد. کامپیوتر برای نمایش اطلاعات
بصورت سه بعدی بر روی یک صفحه نمایشگر تخت از چه ترفندهائی استفاده می
نماید؟ بازیهای کامپیوتری به چه صورت طراحی و نوشته می گردند تا قادر به
ایجاد یک فضای سه بعدی کاملا" ملموس باشند؟ در این بخش به بررسی
ترفندهائی خواهیم پرداخت که توسط طراحان گرافیک سه بعدی استفاده شده و
در ادامه به بررسی پتانسیل ها ی مورد نیاز در یک کارت گرافیک پرداخته و
نحوه بالفعل نمودن پنانسیل ها ی فوق را آشنا خواهیم شد.

ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط وحید قویدل در چهارشنبه 86/10/5 و ساعت 11:33 عصر | نظرات دیگران()

 کارت
گرافیک در کامپیوتر شخصی دارای جایگاهی خاص است . کارت های فوق اطلاعات
دیجیتال تولید شده توسط کامپیوتر را اخذ و آنها را بگونه
ای تبدیل می نمایند که برای انسان قابل مشاهده باشند. در اغلب
کامپیوترها ، کارت های گرافیک اطلاعات دیجیتال را برای نمایش توسط
نمایشگر ، به اطلاعات آنالوگ تبدیل می نمایند. در کامپیوترهای
Laptop اطلاعات، همچنان دیجیتال باقی خواهند
ماند چون کامپیوترهای فوق اطلاعات را بصورت دیجیتال نمایش می دهند.
اگر از قاصله بسیار نزدیک به
صفحه نمایشگر یک کامپیوتر شخصی نگاه کنید ، مشاهده خواهید کرد که تمام
چیزهائی که بر روی نمایشگر نشان داده می شود از "نقاط" تشکیل شده اند .
نقاط فوق " پیکسل " نامیده می شوند. هر پیکسل دارای یک رنگ است
. در برخی نمایشگرها ( مثلا" صفحه نمایشگر استفاده شده در کامپیوترهای
اولیه مکینتاش ) هر پکسل صرفا" دارای دو رنگ بود: سفید و سیاه . امروزه
در برخی از صفحات نمایشگر ، هر پیکسل می تواند دارای 256 رنگ باشد. در
اغلب صفحات نمایشگر ، پیکسل ها بصورت " تمام رنگ " (True Color) بوده و دارای 16/8 میلیون حالت متفاوت می باشند.
با توجه به اینکه چشم انسان قادر به تشخیص  ده میلیون رنگ متفاوت
می باشد ، 16/8 میلیون رنگ بمراتب بیش از آن چیزی است که چشم انسان
قادر به تشخیص آنها بوده و بنظر همان ده میلیون رنگ کفایت می کند!
هدف یک کارت گرافیک ، ایجاد
مجموعه ای از سیگنالها است که نقاط فوق را بر روی صفحه نمایشگر ، نمایش
دهند.

ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط وحید قویدل در چهارشنبه 86/10/5 و ساعت 11:32 عصر | نظرات دیگران()
کارت
صدا یکی از عناصر سخت افزاری استفاده شده در کامپیوتر است که باعث پخش
و ضبط  صدا( صوت)  می گردد. قبل از مطرح شدن کارت های صدا ،
کامپیوترهای شخصی برای پخش صدا ، صرفا" قادر به استفاده از یک بلندگوی
داخلی بودند که از برد اصلی توان خود را می گرفت . در اواخر سال 1980
استفاده از کارت صدا در کامپیوتر شروع و همزمان با آن تحولات گسترده ای
در زمینه کامپیوترهای چند رسانه ای ایجاد گردید. در سال 1989 شرکت
Creative labs کارت صدای خود را با نام
Creative Labs soundBlaster Card عرضه نمود.
در ادامه شرکت های متعدد دیگری تولیدات خود را در این زمینه عرضه
نمودند.

ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط وحید قویدل در چهارشنبه 86/10/5 و ساعت 11:32 عصر | نظرات دیگران()

کارت شبکه

کارت
شبکه ، یکی از مهمترین عناصر سخت افزاری در زمان پیاده سازی یک شبکه کامپیوتری است
. هر کامپیوتر موجود در شبکه ( سرویس گیرندگان و سرویس دهندگان ) ، نیازمند استفاده
از یک کارت شبکه است . کارت شبکه ، ارتباط بین کامپیوتر  و  محیط انتقال
( نظیر کابل ها ی مسی و یا فیبر نوری ) را فراهم می نماید .اکثر مادربردهای جدیدی که از آنان در کامپیوترهای شخصی استفاده می گردد ، دارای یک
اینترفیس شبکه ای
onboard می باشند . کامپیوترهای قدیمی و
یا کامپیوترهای جدیدی که دارای اینترفیس شبکه ای
onboard
نمی باشند ، در زمان اتصال به شبکه ، می بایست بر روی آنان یک کارت شبکه نصب گردد.
شکل زیر یک نمونه کارت شبکه را که دارای یک پورت
RJ-45 است
را نشان می دهد .

ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط وحید قویدل در چهارشنبه 86/10/5 و ساعت 11:30 عصر | نظرات دیگران()
کی از ویژگی های قابل توجه کامپیوتر ، قابلیت ذخیره
و بازیابی اطلاعات بر روی رسانه های ذخیره سازی متفاوت است . هارد دیسک ، فلاپی
دیسک
و دیسک های فشرده نمونه هائی متداول در این زمینه می باشند . برخی از حافظه
های جانبی دارای این ویژگی مهم می باشند که می توان آنان را براحتی جابجا نمود 
و از داده های ذخیره شده بر روی آنان در مکان های متفاوتی استفاده کرد . به این نوع
از حافظه ها ، حافظه های Removable گفته می شود . فن
اوری ایجاد حافظه های فوق از گذشته تاکنون دستخوش تحولات فراوانی شده است. در حافظه
های اولیه، اطلاعات بر روی یک نوار مغناطیسی ذخیره می گردید که توسط یک دستگاه کاست
صوتی استفاده می گردید . قبل از آن ، برخی کامپیوترها از پانج کارت به منظور ذخیره
اطلاعات استفاده می نمودند .به منظور آگاهی از داده های ذخیره شده ، سوراخ های
موجود برروی  کارت پانچ تفسیر می گردید .

ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط وحید قویدل در چهارشنبه 86/10/5 و ساعت 11:29 عصر | نظرات دیگران()

 صفحه کلید، متداولترین وسیله ورود اطلاعات در کامپیوتر است .عملکرد
صفحه کلید مشابه یک کامپیوتر است!

 صفحه کلید شامل مجموعه ای از سوییچ ها
است که به یک ریزپردازنده متصل می گردند. ریزپردازنده وضعیت هر سوئیچ را هماهنگ
و واکنش لازم  در خصوص تغییر وضعیت یک سوئیچ را از خود نشان خواهد
داد.

انواع صفحه کلید
صفحه کلیدها از بدو استفاده در  کامپیوتر، تاکنون کمتر دستخوش
تغییراتی شده اند. اغلب تغیرات اعمال شده در رابطه با صفحه کلید،
افزودن کلیدهائی خاص ، به منظور انجام خواسته های مورد نظر است .
متداولترین نوع صفحه کلیدها عبارتند از :

  • صفحه کلید پیشرفته با  101 کلید

  • صفحه کلید ویندوزبا  104 کلید

  • صفحه کلید استاندارد اپل با 82 کلید

  • صفحه کلید پیشرفته اپل با 108 کلید

کامپیوترهای laptop دارای صفحه کلیدهای مختص بخود بوده که آرایش کلیدها
بر روی آنان با صفحه کلیدهای استاندارد متفاوت است . برخی از تولید
کنندگان صفحه کلید،  کلیدهای خاصی را نسبت به صفحه کلیدهای
استاندارد اضافه نموده اند.  صفحه کلید  دارای چهار نوع 
کلید متفاوت است :

  • کلیدهای مربوط به تایپ

  • کلیدهای مربوط به بخش اعداد
    (Numeric keypad)

  • کلیدهای مربوط به توابع ( عملیات ) خاص

  • کلیدهای کنترلی

کلیدهای تایپ بخشی از صفحه کلید را شامل
می گردنند که بکمک آنها می توان حروف الفبائی را تایپ نمود. آرایش
کلیدهای فوق بر روی صفحه کلید مشابه دستگاههای تایپ است . همزمان با
گسترش استفاده از کامپیوتر در بخش های تجاری ضرورت وجود کلیدهای خاص
عددی برای بهبود سرعت ورود اطلاعات نیز احساس گردید، بدین منظوور
Numeric keypad در صفحه کلیدها مورد استفاده
قرار گرفت . با توجه به اینکه حجم بالائی از اطلاعات بصورت عدد می
باشند ، یک مجموعه با 17 کلید به صفحه کلید اضافه گردید. آرایش کلیدهای
فوق بر روی صفحه کلید مشابه اغلب ماشین های حساب است . در سال 1986
شرکت IBM صفحه کلید اولیه خود را تغییر و
کلیدهای عملیاتی و کنترلی را به آن اضافه کرد. کلیدهای عملیاتی بصورت
یک سطر و در بالاترین قسمت صفحه کلید قرار می گیرند.  با استفاده
از نرم افزارهای کاربردی و یا سیستم عامل
می توان به هر یک از کلیدهای عملیاتی مسئولیتی را واگذار نمود. کلیدهای
کنترلی باعث کنترل مکان نما
(Cursor) و صفحه نمایشگر می باشند. در این
راستا از چهار کلید ( با فرمت معکوس حرف T )
بین بخش مربوط به کلیدهای مختص تایپ و بخش عددی صفحه کلید استفاده شده
است. با استفاده از کلیدهای فوق کاربران قادر به حرکت مکان نما بر روی
صفحه نمایشگر خواهند بود. در اغلب نرم افزارها با استفاده از کلیدهای
کنترلی کاربران قادر به پرش هائی با گام های بلند نیز خواهند بود. این
کلیدها شامل موارد زیر می باشد :

  • Home
  • End
  • Insert
  • Delete
  • Page Up
  • Page Down
  • Control (Ctrl)
  • Alternate (Alt)
  • Escape (Esc)


صفحه کلید ویندوز، کلیدهای اضافه ای را
معرفی نمود. کلیدهای
Windows یا Start
و یک کلید Application نمونه هائی در این
زمینه می باشند.  صفحه کلیدهای " اپل " اختصاص به سیستم های
مکینتاش دارد. شکل زیر یک نمونه از صفحه کلیدهای فوق را نشان می دهد:



 

 صفحه کلید از
نمای نزدیک

پردازنده موجود در
یک صفحه کلید ، به منظور عملکرد صحیح صفحه کلید، می بایست قادر به شناخت
و آگاهی از چندین موضوع باشد. مهمترین این موضوعات عبارتند از :

  • آگاهی از موقعیت کلید در ماتریس کلید ها
    ( مدار ماتریسی )

  • میزان جهش ( Bounce ) کلید و نحوه فیلتر نمودن آن

  • سرعتی که اطلاعات برای
    typematics ارسال می گردند.

 مدارماتریسی کلید ها ، یک شبکه ازمدارات
بوده و در زیرکلید ها قرار دارد.در تمام صفحه کلیدها، هر مدار در نقطه
مربوط به یک کلید خاص، شکسته می گردد.با فشردن یک کلید فاصله موجود بین
مدار حذف و امکان ایجاد یک جریان ضعیف بوجود می آید. پردازنده وضعیت هر
یک از کلیدها را از بعد پیوستگی در نقطه تماس مدار مربوطه،  بررسی
می کند. زمانیکه تشخیص داده شد که یک مدار بسته شده ( اتصال برقرار است
) است، مقایسه بین محل کلید مورد نظر با " طرح کاراکترهای" (bitmap
موجود در حافظه
ROM
انجام می گیرد. طرح کاراکترها، یک
چارت مقایسه ای برای پردازنده بوده تا به وی اعلام گردد، کدام کلید در
مختصات X,Y  در مدارماتریسی کلید ها ،
قرار دارد.در صورتیکه بیش از یک کلید  بصورت همزمان فعال شده باشد
پردازنده بررسی خواهد کرد که آیا ترکیب کلیدهای فشرده شده دارای یک طرح
کاراکتر است . مثلا" در صورت فشردن  کلید a
، حرف a برای کامپیوتر ارسال می شود.در
صورتیکه کلید shift را نگاهداشته و کلید a را فعال نمائیم پردازنده ترکیب فوق را با طرح  کاراکترها 
مقایسه و حرف
A را تولید خواهد کرد.
شکل زیر ریزپردازنده و کنترل کننده صفحه کلید را نشان می دهد.

شکل زیر مدار ماتریسی کلید ها  را
نشان می دهد.

صفحه کلید از سوئیچ  به منظور اعمال 
تغییردر جریان مربوط به مدارات صفحه کلید استفاده می نماید.زمانیکه
کلیدی فشرده می گردد،  میزان اندکی لرزش بین سطح تماس وجود داشته
که
bounce نامیده می گردد. پردازنده موجود در
صفحه کلید آن را تشخیص داده و متوجه این موضوع خواهد شد که فعال و غیر
فعال شدن سریع سوئیج بصورت تکراری ، نشاندهنده فشردن چندین کلید نبوده
و صرفا" یک کلید در نظر گرفته خواهد شد.( تمام سیگنال های دیگر حذف و
صرفا" یک سیگنال در نظر گرفته خواهد شد) . در صورتکیه کلیدی را برای
مدت زمانی نگه داری شده و این عمل ادامه یابد پردازنده تشخیص خواهد داد
که شما قصد دارید کلیدهائی را بصورت تکراری برای کامپیوتر ارسال دارید
عملیات فوق typematics نامیده می شود. در
فرآیند فوق تاخیر بین هر ضربه بر روی کلید می تواند توسط نرم افزار
مشخص گردد. دامنه تاخیر فوق از 2 کاراکتر در ثانیه شروع و می تواند تا
30 کاراکتر در ثانیه ادامه یابد .

تکنولوژی های صفحه کلید
صفحه کلیدها از تکنولوژی های متفاوت سوئیچ، استفاده می نماید.
ما علاقه مندیم زمانیکه کلیدی  بر روی صفحه کلید فعال می گردد،
واکنش آن را حس نمائیم ،.ما می خواهیم صدای "کلیک " کلیدها را در زمان
تایپ بشنویم ، ما می خواهیم کلیدها محکم ( سخت )  بوده و در زمان
فشردن یک کلید  سریعا" کلید فشرده شده به حالت اولیه خود برگردد.
در این راستا از تکنولوژی های متفاوتی استفاده می گردد:

  • Rubber dome mechanical
  • Capacitive non-mechanical
  • Metal contact mechanical
  • Membrane mechanical
  • Foam element mechanical


متداولترین تکنولوژی سوئیچ استفاده شده
در صفحه کلید rubber dome ( لاستیک برجسته)
است . در این نوع صفحه کلیدها، هر کلید بر روی یک لاستیک برجسته 
کوچک و انعطاف پذیر به مرکزیت  یک کربن سخت  قرار می
گیرد.زمانیکه کلیدی فعال می گردد یک پیستون بر روی قسمت پائین کلید
مجددا" لاستیک برجسته  را بسمت پایین بحرکت در می آورد. مسئله فوق
باعث می گردد که کربن سخت ،  بسمت پایین
حرکت  نماید. مادامیکه کلید نگاه داشته شود کربن، مدار را برای آن
بخش  ماتریس  تکمیل می نماید. زمانیکه کلید رها ( آزاد) می
گردد، لاستیک برجسته مجددا" به شکل و حالت اولیه بر می گرداند.

سوئیچ های صفحه کلید های با تکنولوژی
لاستیک برجسته ارزان و مقاوم در مقابل جهش و خورندگی می باشند چراکه
لایه پلاستیکی ماتریس کلیدها را در برمی گیرد. سوییچ های پرده ای در
عمل شباهت زیادی با سوییچ های پلاستیکی دارند.کلیدهای فوق دارای بخش
مجزا برای هر کلید نبوده و در عوض از یک ورق پلاستیکی با برآمدگی های
مربوطه به  هر کلید استفاده می نمایند. از این نوع صفحه کلیدها
برای صنایع سنگین استفاده می گردند. ا از صفحه کلیدهای فوق بندرت در
کامپیوتر استفاده می گردد .
سوئیچ های Capacitive غیر مکانیکی بوده چراکه در آنها مشابه سایر
تکنولوژیهای مربوط به صفحه کلید از یک مدار کامل استفاده نمی گردد. در
اینن سوئیچ ها جریان بصورت پیوسته در بین تمام بخش های ماتریس کلید
وجود و حرکت می نماید .

اتصالات صفحه کلید
زمانیکه کلیدی توسط کاربر فعال می گردد پردازنده صفحه کلید
بررسی لازم را انجام ( با توجه به مدار ماتریسی ) ونوع  حرفی را
که می بایست برای کامپیوتر ارسال گردد،  مشخص می نماید. کاراکترها
در یک بافر و یا حافظه ای که معمولا" شانزده بایت ظرفیت دارد، قرار
خواهند گرفت . در ادامه با توجه به نوع اتصالات مربوطه ، کاراکتر مورد
نظر ارسال خواهد شد. . انواع متداول  کانکتورهای صفحه کلید
عبارتند از :

  • کانکتور پنج پین
    DIN)Deustche industrie
    Norm)

  • کانکتور شش پین
    PS/2

  • کانکتور چهار پین
    USB

  • کانکتور داخلی ( برای کامپیوترهای Laptops ).


 


 نوشته شده توسط وحید قویدل در یکشنبه 86/10/2 و ساعت 1:24 عصر | نظرات دیگران()

استفاده از دوربین های وب  در سالیان اخیر بسیار متداول شده است .
در زمان استفاده از اینترنت و وب ، می توان با نصب یک دوربین به
کامپیوتر خود ، امکان مشاهده تصویر خود را برای سایرین فراهم نمود.
دوربین های وب دارای  مدل های ساده  تا پیچیده می باشند.
استفاده از دوربین صرفا" به وب ختم نشده و امروزه شاهد بکارگیری این
نوع از دوربین ها در موارد متفاوت نظیر : ترافیک ، تجارت ، موارد شخصی
و خصوصی می باشیم . با نصب یک دوربین وب در مکان مورد نظر،  امکان
مشاهده محل فوق  برای علاقه مندان فراهم می گردد.

یک دوربین وب ساده ، یک دوربین
دیجیتالی است که به کامپیوتر متصل می گردد. این نوع دوربین ها بمنظور
اتصال به کامپیوتر عمدتا" از پورت های USB
استفاده می نمایند.( دوربین های اولیه از طریق یک کارت اختصاصی و یا
پورت موازی به کامپیوتر متصل می شدند) پس از نصب فیزیکی یک دوربین وب ،
درایور مربوطه از طریق سیستم عامل بخدمت گرفته خواهد شد ( پس از تشخیص
توسط سیستم عامل ، درایور مربوطه می بایست نصب گردد ) . پس از نصب
فیزیکی و نصب منطقی ، امکان استقاده از دوربین قراهم خواهد شد. بدین
منظور لازم است که نرم افزار کاربردی مربوطه نیز نصب گردد. نرم افزار
فوق ، بصورت تکراری تصاویری  ( فریم ) را از دوربین اخذ خواهد کرد

بمنظور استفاده از دوربین های
وب در محیط اینترنت به امکانات زیر نیاز خواهد بود :

  • یک دوربین که  به کامپیوتر
    متصل شده باشد.

  • یک نرم افزار که قادر به تامین
    فریمها بصورت ادواری ( تکراری) از دوربین باشد.

  • یک خط با پهنای باند قابل قبول
    برای اتصال کامپیوتر به اینترنت

در صورتیکه پهنای باند خط
ارتباطی با اینترنت مناسب نباشد ، تصاویر قادر به بازخوانی / بازنویسی
مجدد نخواهند بود. یکی از مسایل مرتبط با دوربین
های وب در زمان اتصال به کامپیوتر( از طریق یک کابل USB )، محدودیت طول کابل است . حداکثر طول کابل پنج متر می
تواند باشد.. بمنظور حل
مشکل فوق می توان ازدوربین هائی که دارای یک کانکتور خارجی ویدئویی می
باشند ، استفاده  کرد.

 


 نوشته شده توسط وحید قویدل در یکشنبه 86/10/2 و ساعت 1:24 عصر | نظرات دیگران()
<      1   2   3   4   5   >>   >
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
نرم افزارهای ضدویروس
[عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا