سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اوقات شرعی
خداوند به سه تن نمی نگرد و با آنان سخن نمی گوید : پیشوای ستمکار، پیرِ زناکار و عابد متکبّر . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]
امروز: شنبه 103 تیر 9
ممکن است شما کاربر ترفندستان نیز جزء قشر دانش آموز و محصل باشید. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک منبع غنی برای شما بپردازیم که با استفاده از آن میتوانید متن کامل تمامی کتب درسی را از مقطع ابتدایی تا پیش دانشگاهی به صورت کتاب الکترونیکی و با فرمت PDF دانلود کنید. حتی کتابهای رشته های مختلف دوره دبیرستان نیز در این منبع وجود دارد. مطمئنأ این موضوع میتواند به شما در هر زمینه ای کمک شایانی کند.

کافی است به آدرس www.chap.sch. ir/MaghtaList. asp بروید.
اکنون میتوانید تمامی مقاطع تحصیلی را مشاهده کنید. با بازکردن مبحث هر درس در هر پایه میتوان دروس مختلف را مشاهده کرد و آنها را با حجم کم دانلود نمود.

دقت کنید تمامی این کتاب ها با فرمت PDF هستند و برای باز کردن آنها نیاز به نرم افزار Acrobat Reader دارید که معمولا در هر کامپیوتری نصب است.
آخرین ورژن این نرم افزار را از اینجا دانلود کنید.

لازم به ذکر است این منبع به همت اداره کل چاپ و توزیع کتابهای درسی راه اندازی شده است.
 نوشته شده توسط وحید قویدل در پنج شنبه 86/9/15 و ساعت 5:3 عصر | نظرات دیگران()
قصد داریم ترفندهایی بسیار مفید درباره گوشی های سری 60 نوکیا را برای شما باز گو کنیم که ممکن است تعدادی از آنها را بلد باشید اما مرور آنها خالی از لطف نیست: تغییر تصویر زمینه ، قطع صدای فلش هنگام عکس برداری ، نمایش تصویر شخصی که تماس می گیرد ، تخصیص یک ملودی خاص به یک شخص خاص در دفترچه تلفن ، پاک کردن یکباره همه message های درون Inbox ، نمایش یا عدم نمایش شماره شما هنگام تماس و در پایان بهترین محل برای قرار دادن فایل های صوتی.


صدای کلیک دوربین هنگام گرفتن عکس را میتوانید با انتخاب پروفایل silent یا با خاموش کردن warning tone ، خاموش کنید:
Menu > Profiles > "select your activated profile" > Personalise > Warning tones > On/Off

برای تغییر تصویر زمینه
Menu > Tools > Settings > Phone > Standby mode > Background image > Yes > "choose an image"
مناسبترین اندازه برای تصویر زمینه 174 * 132 پیکسل است.

نمایش تصویر شخصی که تماس می گیرد :
Menu > Contacts > "select a contact card" > Options > Edit > Options > Add thumbnail > "choose an image"

تخصیص یک ملودی خاص به یک شخص خاص در دفترچه تلفن :
Menu > Contacts > "select a contact card" > Options > Open > Options > Ringing tone > "choose a ringing tone"

پاک کردن یکباره همه message های درون اینباکس:
Menu > Messaging > Inbox > Options > Mark/Unmark > Mark all > Options > Delete

نمایش یا عدم نمایش شماره شما هنگام تماس :
Menu > Messaging > Inbox > Options > Mark/Unmark > Mark all > Options > Delete

فایل های صوتی خود را بهتر است در محل های زیر قرار دهید:
فایل های mid ، amr و wan در : E:SoundsDigital
فایل های rng در : E:SoundsSimple
 نوشته شده توسط وحید قویدل در پنج شنبه 86/9/15 و ساعت 5:3 عصر | نظرات دیگران()
حتما شما نیز تا به حال با Run موجود در ویندوز خود سروکار داشته اید. برای استفاده مفید از Run دستورات خاصی وجود دارد که هر یک کار مفیدی را انجام میدهد. به عنوان مثال دستوری که اطلاعات سخت افزاری و هم چنین اطلاعات سیستمی اعم از رم و کارکرد CPU و غیره را به نمایش میگذارد. دانستن این دستورات ویندوزی بهتر و مدیریت آسانتر را برایتان به ارمغان خواهد آورد.


با استفاده از کلیدهای ترکیبی Win+R و یا رفتن به منوی استارت وارد محیط Run شوید.
حال کافی است هر یک از این کدها را در آنجا وارد کنید:

REGEDIT
با تایپ این دستور رجیستری ویندوز باز میشود وبا استفاده از ان متوانید قسمت های مختلف ویندوز را بنا به سلیقه و خواست خود تغییر دهید .متذکر می شویم در رجیستری چیزی را که نمیدانید حذف یا تغییر ندهید .

CMD
با تایپ این دستور محیط سیستم عامل داس روبروی شما ظاهر می شود و می توانید فرمان های خود را برای این سیستم عامل تایپ نمایید.

PERFMON
با تایپ این دستور برنامه سیستم مانیتور اجرا می شود و در آن جزییاتی در مورد فضای اشغال شده از رم و یا مقدار بازدهی سی پی یو و همچنین مقدار اطلاعات خواننده شده از هارد را برای شما به صورت نمودار بیان می نماید.

SYSEDIT
با تایپ این دستور ویرایشگر فایل های سیستمی اجرا می شود و می توانید آنها را ویرایش نمایید .متذکر میشویم در صورت تغییرات اشتباه ممکن است سیستم شما بالا نیاید .

FIREWALL
با تایپ این دستور می توانید دیواره آتش ویندوز خود را فعال ویا غیر فعال کنید . فعال بودن دیواره آتش برای امنیت در شبکه ونیز جلوگیری از ورود هکرها به سیتم شما بسیار موثر است.

Drwtsn32
با تایپ این دستور برنامه دکتر واتسون اجرا می شود این برنامه در گزارش و همچنین عیب یابی مشکلات نرم افزاری بسیار مفید می باشد .

NTBACKUP
با تایپ این دستور برنامه گرفتن نسخه پشتیبان بر روی سیستم شما اجرا شده و می توانید از سیستم خود نسخه پشتیبان تهیه نمایید .

DISKMGMT
با تایپ این دستور برنامه مدیریت دیسک شما اجرا شده و می توانید با استفاده از آن دیسک سخت خود را مدیریت نمایید ویا هر یک از پارتیشن ها را حذف نمایید .

DEVMGMT
با تایپ این دستور میتوانید سخت افزار های نصب شده بر روی سیستم خود را بازبینی نمایید و یا یک از آنها را حذف و یا نصب نمایید .

EDUCEDIT
با تایپ این دستور می توانید یک کاراکتر بسازید و یا یک کاراکتر را ویرایش نما یید.

ُ Services
با تایپ این دستور می توانید یکی از سرویس های ویندوز را لغو نمایید یا یک سرویس جدید به آن اضافه نمایید .

MSCONFIG
با تایپ این دستور میتوانید نرم افزارهای را که در هنگام بالا آمدن سیستم بر روی قسمت سیستم ترایی ویندوز قرار می گیرند غیر فعال کنید .ضمنا اگر سیستم شما دیر Shut Down می شود به این قسمت سری بزنید.
 نوشته شده توسط وحید قویدل در پنج شنبه 86/9/15 و ساعت 5:3 عصر | نظرات دیگران()
در این ترفند قصد داریم روش های بسیار جالبی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آنها میتوانید سیستم خود را تنها با استفاده از چند کلید موجود بر روی صفحه کلید Standby ، Hibernate ، Logoff ، Restart ، Shutdown و Switch User نمایید. لازم به ذکر است که کمتر کسی از این ترفندها آگاه است و همچنین با استفاده از آنها میتوانید سرعت کار با کامپیوتر را بیشتر کنید.

بدین منظور:

برای Shutdown کردن:
برای Shutdown نمودن سیستم با کیبورد ، ابتدا دکمه Win (مابین کلیدهای Alt و Ctrl) را فشار داده و پس از نمایش منوی Start حرف U انگلیسی را دوبار با اندکی مکث میزنیم. خواهید دید که سیستم خاموش میشود.

برای Restart کردن:
برای Restart نمودن سیستم با کیبورد ، ابتدا دکمه Win (مابین کلیدهای Alt و Ctrl) را فشار داده و پس از نمایش منوی Start این بار کلیدهای U و سپس R را با اندکی مکث میزنیم. خواهید دید که سیستم Restart میشود.

برای Standby کردن:
برای Standby نمودن سیستم با کیبورد ، ابتدا دکمه Win (مابین کلیدهای Alt و Ctrl) را فشار داده و پس از نمایش منوی Start این بار کلیدهای U و سپس S را با اندکی مکث میزنیم ، خواهید دید که سیستم Standby میشود.

برای Hibernate کردن:
برای Standby نمودن سیستم با کیبورد ، ابتدا دکمه Win (مابین کلیدهای Alt و Ctrl) را فشار داده و پس از نمایش منوی Start این بار کلیدهای U و سپس H را با اندکی مکث میزنیم ، خواهید دید که سیستم Hibernate میشود.

برای Loggoff کردن:
برای Loggoff نمودن سیستم با کیبورد ، ابتدا دکمه Win (مابین کلیدهای Alt و Ctrl) را فشار داده و پس از نمایش منوی Start این بار کلید L را دوبار با اندکی مکث میزنیم. خواهید دید که سیستم Logoff میشود.

برای Switch User کردن:
برای Switch User نمودن سیستم با کیبورد ، ابتدا دکمه Win (مابین کلیدهای Alt و Ctrl) را فشار داده و پس از نمایش منوی Start این بار کلیدهای L و سپس S را با اندکی مکث میزنیم ، خواهید دید که سیستم Switch User میشود.
 نوشته شده توسط وحید قویدل در پنج شنبه 86/9/15 و ساعت 5:2 عصر | نظرات دیگران()
در هر ورژن جدیدی که از یاهو مسنجر عرضه میشود ، این نرم افزار مقدار فضای بیشتری از رم را اشغال میکند. این اشغال کردن فضای رم باعث کندی بسیار زیاد سرعت کامپیوتر میشود. در این ترفند قصد داریم 3 روش بسیار عالی را به شما معرفی کنیم که با بهره گیری از آنها میتوانید این میزان فضای اشغالی را بکاهید و در نتیجه سرعت کار با کامپیوتر را بالا ببرید. به طور طبیعی یاهو مسنجر 41,164K از فضای رم را استفاده میکند.

1- پاک کردن پلاگین های اضافی
مطمئنأ هر کاربری از پلاگین های نصب شده به طور پیش فرض بر روی یاهو مسنجر استفاده نمیکند. این پلاگینها مقدار زیادی از فضای رم را اشغال میکنند. برای پاک کردن پلاگین های اضافی ، به یاهو مسنجر لوگین کنید. سپس از منوی Actions روی Choose a Plugin کلیک کنید. در پنجره Plug-ins Manager که برای شما باز میشود به تب My Plug-ins بروید. صبر کنید تا پلاگین های نصب شده لود شوند. اکنون میتوانید این پلاگین ها را ببینید و در صورت تمایل روی علامت سطل آشغال کنار هر پلاگین کلیک کنید تا پلاگین پاک شود.

2- پاک کردن تبلیغات یاهو مسنجر
هنگامی که وارد چت رومهای مختلف و همین طور خود صفحه یاهو مسنجر وارد میشوید تبلیغات تجاری مختلف مقدار فضایی از رم و همین طور پهنای باند اینترنت شما را اشغال میکنند. پینشهاد میکنم این تبلیغات را پاک نمایید. برای پاک کردن تبلیغات یاهو ، میبایست نرم افزار کوچکی به نام Y.addsRemover را نصب کنید. این برنامه رایگان را میتوانید از اینجا دانلود کنید. سپس از حالت فشرده خارجش کرده و فایل Y.addsRemover- By-Tarfandestan. com.exe را اجرا کنید. اکنون میتوانید در برنامه ، تبلیغات قسمتهای مختلف یاهو را پاک کنید. پیشنهاد میشود دکمه Select All را بزنید تا تمامی تبلیغات انتخاب شوند. در پایان برای پاک کردن تبلیغات روی دکمه Remove Selected Ads کلیک کنید.

3- استفاده از پوسته Classic
ممکن است شما پوسته یاهو مسنجر را از حالت پیش فرض تغییر داده باشید. این کار باعث سنگین شدن یاهو و اشغال فضایی از رم میشود. پیشنهاد میشود از همان پوسته سبک Classic استفاده کنید. برای این کار پس از لوگین به یاهو مسنجر ، از منوی Messenger روی Change Skin کلیک کنید. اکنون میتوانید پوسته Classic را انتخاب کرده و روی OK کلیک کن
 نوشته شده توسط وحید قویدل در پنج شنبه 86/9/15 و ساعت 5:2 عصر | نظرات دیگران()
در این ترفند قصد داریم روشی کارآمد را به شما معرفی کنیم که بهره گیری از آن میتوانید مطمئن باشید که سرعت اینترنت شما بالاتر خواهد رفت. این کار از طریق تنظیمات مودم شما صورت خواهد گرفت ، در نتیجه تنها برای کاربران Dialup قابل استفاده است.

بدین منظور:
از منوی Start وارد Control Panel شوید ، سپس بر روی آیکون Phone and Modem Option دوبار کلیک کنید.
در پنجره باز شده به تب Modems رفته و روی دکمه Properties کلیک کنید.
حالا در پنجره جدید به تب Advanced بروید و در قسمت Extra Initialization Commands کد زیر را وارد کنید:

AT&FX+MS=V34

تمام پنجره ها را OK کرده و خارج شوید.
سپس در ادامه کار در همان Control Panel و وارد قسمت Network Connection شوید. بر روی کانکشنی که با آن به اینترنت متصل میشود راست کلیک کنید و Properties را برگزنید.
در پنجره باز شده و در همان تب General روی دکمه Configure کلیک کنید.
در پایان در پنجره باز شده بخش Maximum Speed را روی 921600 تنظیم کنید.
تمام پنجره ها را OK کرده و خارج شوید.

تاثیر این کار پس از اولین اتصال با آن کانکشن است.
 نوشته شده توسط وحید قویدل در پنج شنبه 86/9/15 و ساعت 5:1 عصر | نظرات دیگران()
ابتدا به سایت www.iransima.ir مراجعه کنید.
اکنون با استفاده از این سایت میتوانید کلیه برنامه های پخش شده از تلوزیون را بسته به تاریخ و موضوع و شبکه پخش شده مشاهده کنید.
اما این روش تنها به روش مشاهده آنلاین امکان پذیر است و امکان دانلود آن به شکل مستقیم از سایت وجود ندارد.
حال برای دانلود این برنامه ها جه باید کرد؟
پس از ورود به برنامه مورد نظر بر روی دکمه "نمایش برنامه" کلیک کنید. خواهید دید که پنجره جدیدی باز میشود و شروع به پخش برنامه مورد نظر به شکل آنلاین میکند. این پنجره را ببندید.
حالا از نوار ابزار اینترنت اکسپلورر ، بر روی آیکن یعنی History مرورگر ، کلیک کنید.
از نوار کناری باز شده ، iransima www.iransima.ir را پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید. سپس از زیر بخش آن ، بر روی "نمایش برنامه" کلیک کنید.
اکنون مجدد صفحه پخش آنلاین باز خواهد شد. حالا از منوی View مرورگر خود بر روی Source کلیک کنید.
در فایل Notepad باز شده ، از منوی Edit بر روی Find کلیک کنید. اکنون عبارت wmv را وارد کرده و Enter بزنید.
خواهید دید که در داخل فایل متنی ، یک آدرس نمایان خواهد شد. به عنوان مثال آدرسی شبیه این آدرس:
mms://media1.iransima.ir/tv4/tv4_13860219_011.wmv
اکنون کافی است این آدرس را داخل یک دانلود منیجر همانند DAP کپی کنید تا دانلود فایل آغاز شود.
منبع:ترفندستان
 نوشته شده توسط وحید قویدل در پنج شنبه 86/9/15 و ساعت 5:0 عصر | نظرات دیگران()
ممکن است شما نیز گاهی حوصله و وقت کافی برای پاسخ گویی به تلفن هایی که به موبایلتان زده میشود را نداشته باشید ؛ شاید گوشی را خاموش کنید و یا حتی بدان پاسخ نگویید که این دو کار تا حدودی خلاف ادب است. اما قصد داریم تا روشی ساده اما کاربردی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید کاری کنید که هر زمان کسی با شما تماس گرفت با پیغام ” شماره مشترک مورد نظر در شبکه موجود نمیباشد ” یا ” شماره مورد نظر مسدود است ” و یا … روبرو شود.
این ترفند تست شده است و تاکنون بر روی گوشی ها و سیم کارتهای مختلف تست شده و عمل می کند .
بدین منظور گوشی خود را ابتدا روشن کنید.
سپس میبایست کد #???*??*را در گوشی وارد کنید و سپس دکمه Call (دکمه سبز رنگ) را فشار دهید.
پس از چند ثانیه علامتی بر روی صفحه گوشی ظاهر میشود که به معنای فعال شدن این موضوع است.
اکنون هر کس با شما تماس بگیرید با پیغام های ذکر شده بر خورد میکند.
برای غیرفعال کردن این قابلیت کافی است که کد #??# را در گوشی وارد کنید و سپس دکمه Call (دکمه سبز رنگ) را فشار دهید.
اکنون میتوانید تماسهای رسیده را دریافت کنید و گوشی به حالت اولبه باز خواهد گشت
توجه :
با فعال سازی این قابلیت هم میتوانید SMS بفرستید هم SMS دریافت کنید.
شما می توانید با موبایلتان زنگ بزنید ولی کسی نمی تواند با شما ارتباط برقرار نماید
این ترفند روی گوشیهای نوکیا و سونی اریکسون و سامسونگ و موتورولا تست شده است.
این ترفند با استفاده از سیستم Diverting گوشی ها صورت میپذیرد.
این ترفند تنها بر روی مخابرات ایران تست شده است.
اگر در حین نوشتن کد به Error برخورد کردید مجدد کد را وارد کنید.
همچنین این ترفند بر روی سیم کارت های اپراتور اول و ایرانسل تست شده است و عمل می کند
 نوشته شده توسط وحید قویدل در پنج شنبه 86/9/15 و ساعت 5:0 عصر | نظرات دیگران()
البته برای این کار باید خط شما قابلیت پشت خطی را داشته باشد.


بدین منظور:http://world-hacker.blogfa.com/
1- از منوی Start وارد Control Panel شوید.
2- سپس وارد Network Connections شوید.
3- کانکشنی که با آن به اینترنت وصل میشوید را انتخاب کرده و بر روی آن راست کلیک کنید ، سپس Properties را برگزنید.
4- در پنجره باز شده به تب Advanced بروید.
5- از قسمت پایین ، دکمه Settings را برگزنید.
6- در پنجره جدید باز شده دکمه Edit را بزنید.
7- باز هم در پنجره جدید ، در کادر خالی عبارت Call Waiting را وارد نمایید.
8- در پایان تمام پنجره ها را OK کرده و خارج شوید.

اکنون در صورتی که در اینترنت باشید و کسی با شما تماس بگیرد ، با پیام Call wating now active روبرو خواهید شد.

لازم به ذکر است که باید برای بهره گیری از این سرویس ، مودم شما از Voice پشتیبانی کند و اینکه سیستم های مخابراتی برخی از مناطق امکان این کار را ندارند. همان طور که ذکر شد خط شما نیز باید قابلیت پشت خطی داشته باشد.
 نوشته شده توسط وحید قویدل در پنج شنبه 86/9/15 و ساعت 4:58 عصر | نظرات دیگران()
یکی از مشکلاتی که ممکن است برای بسیاری از SMSباز ها پیش آمده باشد ، ارسال SMS اشتباهی برای فرد دیگری است! بدین صورت که به فرض قصد دارید جوکی را برای یکی از دوستان خود ارسال کنید ، اما به دلیل شباهت نام دوستتان با رئیس شرکت و کنار هم قرار گرفتن نام این دو نفر در دفترچه تلفن گوشی ، جوک را برای رئیس خود ارسال کنید که طبعأ حالت خوبی به شما دست نخواهد داد چرا که پس از زدن دکمه SMS ، Send ارسال شده است و نمیتوان جلوی رسیدن آن را گرفت! اما در صورتی که اندکی فرز باشید به طریقی میتوان پس از ارسال SMS تا زمانی که هنوز به دست گیرنده نرسیده است ، جلوی SMS را در بین راه بگیرید ، به طوری که حتی پس از زدن دکمه Send نیز SMS به گیرنده نرسد و در بین راه متوقف شود.
این ترفند بر روی گوشی های نوکیا تست شده است در نتیجه روش آن بر روی این گوشی توضیح داده میشود ، اما امکان این کار در گوشی های دیگر نیز به روش هم شکل وجود دارد چرا که به سادگی میتوان SMS ارسال شده را متوقف کرد:

در صورتی که دکمه Send را زده اید ، ابتدا SMS شما به قسمت Outbox گوشی میرود ، در این مرحله ، SMS همچنان روی گوشی شماست و به شبکه ارسال نشده است و وضعیت آن Sending است. در نتیجه کافی است دکمه Power گوشی را زده و Switch off را انتخاب کنید تا گوشی کاملأ خاموش شود!
حال در صورتی که گوشی را مجددأ روشن کنید و به قسمت Messaging و Outbox بروید ، SMS خود را میبینید که به حالت Deferred درآمده (ترفندستان) ، یعنی برای ارسال به تعویق افتاده است و در آخرین مرحله متوقف شده و برای طرف مقابل ارسال نشده است.
حالا میتوانید با زدن دکمه SMS ، Options متوقف شده را با انتخاب Delete برای همیشه پاک کنید. یا حتی اگر دلتان خواست ، در زمان دیگری آن را با انتخاب Send مجددأ ارسال کنید.

به نقل از ترفندستان
 نوشته شده توسط وحید قویدل در سه شنبه 86/9/6 و ساعت 8:54 عصر | نظرات دیگران()
   1   2   3   4      >
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
نرم افزارهای ضدویروس
[عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا